«Підтримка психологічного благополуччя особистості в умовах війни: міжнародний досвід та українські реалії» (Анонс міжнародної науково-практичної конференції)
https://christianpedagogyukraineabroad.blogspot.com/2024/04/260752.htmlДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
ЛИТОВСЬКИЙ ФОНД РОЗВИТКУ СПІВРОБІТНИЦТВА ТА ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ
ІНКУБАТОР СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН «DOMUS SOLIS» (Литовська Республіка)
ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ «УНІВЕРСИТЕТ МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ»
НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
ГО «ПРОСТІР СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТА МИРОБУДУВАННЯ» (Україна)
МІЖНАРОДНА АСОЦІАЦІЯ ЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ (IAHV) (Бельгія)
НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ
FIRST AID OF THE SOUL (США), META o.p.s. (Чеська Республіка)
ІНСТИТУТ ПСИХОЛОГІЇ ЛЮБЛІНСЬКОГО КАТОЛИЦЬКОГО
УНІВЕРСИТЕТУ ІОАННА ПАВЛА ІІ (Республіка Польща)
МІЖНАРОДНИЙ УНІВЕРСИТЕТ LCC (Литовська Республіка)
МІЖНАРОДНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ALLIANT (США)
JEWISH FAMILY & CHILDREN'S SERVICE (США)
ГО ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКОЛОГІЧНА ЛІГА
МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ
«ПІДТРИМКА ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ВІЙНИ:
МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ТА УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ»
30 квітня, 01 травня 2024
Київ, Україна
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
Шановні колеги!
Запрошуємо Вас взяти участь у міжнародній науково-практичній конференції
«Підтримка психологічного благополуччя особистості в умовах війни: міжнародний досвід та українські реалії».
Конференція відбудеться 30 квітня 2024 року у змішаному форматі.
01 травня 2024 року в рамках конференції буде організовано роботу науково-
практичного семінару «Психолого-педагогічний супровід розвитку особистості: освіта, безпека, мир». Програма пленарної частини конференції та науково-практичного семінару
додаються.
Мета конференції: посилення науково-методичного супроводу підготовки фахівців
психологічної служби і педагогічних працівників щодо надання базової психологічної
підтримки у роботі з дітьми, які отримали психологічну травму та вивчення успішного
досвіду запровадження багаторівневої системи надання психологічної підтримки учасникам
освітнього процесу та упровадження протоколів реагування, чітких алгоритмів
перенаправлення для надання фахової допомоги.
Напрями роботи конференції:
1. «Підтримка психологічного здоров’я особистості в умовах війни»;
2. «Психологічні аспекти реабілітації та супроводу особистості в інклюзивному
середовищі»;
3. «Технології психологічного супроводу конструювання поведінкових моделей
особистості у несприятливих обставинах»;
4. «Психологічна підтримка та реабілітації дітей через використання потенціалу
природних екосистем та рекреаційних можливостей природно-заповідних територій»;
5. «Підвищення кваліфікації практичних психологів закладів освіти з питань
психічного здоров’я та психосоціальної підтримки в умовах збройного конфлікту».
До участі запрошуються здобувачі освіти, науковці, керівники та педагогічні
працівники закладів освіти, фахівці у сфері освіти дорослих, фахівці у сфері збереження
психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, представники волонтерських,
громадських, гуманітарних організацій.
Робочі мови конференції – українська, англійська.
За матеріалами конференції плануємо видати збірник тез учасників конференції.
Початок роботи конференції о 10.00 (за східноєвропейським часом, Київ, Україна). Для
участі в роботі конференції у режимі онлайн необхідно перейти за лінком:
https://us02web.zoom.us/j/88355422985?pwd=WDhjSnpsTkFWVEtRbDQ2SWF1c3k5UT09
(Zoom Meeting ID: 883 5542 2985. Access code: 956173).
Лінк на онлайн-трансляцію заходу: https://www.youtube.com/watch?v=R-mxtR9ZxwY
Детально ознайомитись з програмою конференції можна на сайті:
https://sites.google.com/ippo.dn.ua/conference-30-04-2024/
Для участі в конференції необхідно зареєструватися та надіслати наукові тези до
22 квітня 2024 року за посиланням https://forms.gle/xiZceyZyzBt58fxt8. Вимоги до тез
доповідей додаються.
Фінансовий партнер заходу: Литовський фонд співробітництва та гуманітарної
допомоги в рамках проекту: «Послуги реабілітації після травм – допомога особам, які
постраждали від неспровокованої війни проти України».
Контактна особа:
Малєєв Денис, e-mail: maleev@ippo.dn.ua
ПРОГРАМА ПЛЕНАРНОЇ ЧАСТИНИ КОНФЕРЕНЦІЇ
1. Тетяна Глєбова, Ph.D., ліцензований сімейний терапевт, ліцензований AAMFT,
професор програми сімейної терапії в Alliant Міжнародний університет, Сакраменто,
Каліфорнія, США.
Тема виступу: «Зміцнення родинного благополуччя як чинник стійкості у воєнний час».
2. Наталі Робелот Тимченко, MA-ET, психотерапевт експресивних мистецтв,
засновник і виконавчий директор First Aid of the Soul (США), член Міжнародної асоціації
експресивної арт-терапії (IEATA) та Європейської федерації арт-терапії (EFAT).
Тема виступу: «Перша допомога: підтримка психічного здоров'я в Україні».
3. Поуль Валентина, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри
педагогіки та психології Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної
освіти; сертифікований тренер-супервізор, старший консультант за програмою «Управління
проблемами плюс» індивідуальної психологічної допомоги для дорослих у стані дистресу
«Medicos del Mundo».
Тема виступу: «Інтегральний підхід у підтримці особистості дитини: універсальні
навички адаптації до несприятливих життєвих обставин війни».
4. Юлія Горбанюк, Ph.D., доцент кафедри психології емоцій та мотивації Інституту
психології Люблінського католицького університету Івана Павла ІІ.
Тема виступу: «Модель підтримки психосоціального функціонування дітей-біженців у
Польщі в часовій перспективі».
5. Наталія Шнайдер, магістр у галузі психології, регіональний координатор по роботі
з дітьми іноземців, регіональний співробітник Meta o.p.s., регіональний консультант
Устецького краю Національного педагогічного інституту Чеської Республіки.
Тема виступу: «Інтеграція та адаптація дітей з України в Чехії».
6. Юргіта Бабарскене, доцент кафедри психології Міжнародного університету LCC;
Гіна Левіцкієне, доцент кафедри психології Міжнародного університету LCC; Барбара
Ніновська, студентка старшого курсу психології Міжнародного університету LCC,
Клайпеда, Литва.
Тема виступу: «Підтримка психологічного благополуччя та стабільності студентів
під час війни: ідеї міжнародного університету в Литві».
7. Тимочко Тетяна, голова Всеукраїнської екологічної ліги, керівник проекту
психологічної підтримки дітей з використанням потенціалу природи, автор програми
«Екологічними стежками рідної України».
Тема виступу: «Психологічна підтримка дітей у природі, які зазнали впливу військових
дій».
8. Катрієн Гертог, PhD, Dr., міжнародний директор IAHV, директор програм
розбудови миру IAHV Бельгія
Тема виступу: «Полегшення травм, стійкість і розширення можливостей для
постраждалого від війни населення за допомогою інноваційного, заснованого на фактах,
масштабованого підходу IAHV».
9. Ірена Блажевіце Пранскявічюте, доктор філософії з фокусом на дослідженні
стійкості організації та громади до потрясінь. Дослідник у міжнародних дослідницьких
інститутах EMES та OECD.
Тема виступу: «Побудова стійкості та посттравматичне зростання. Комплексна
методика психологічної реабілітації та соціальної реінтеграції людей, постраждалих від
війни».
10. Яна Гадравова, магістр наук у галузі громадського здоров’я, керівник національної
групи психосоціальної підтримки та керівник проекту EU4Health, Crisis intervention and
PEER, керівник MHPSS Чеського Червоного Хреста.
Малєєва Оксана, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і
психології Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, фасилітатор
Міжнародної програми розвитку дитини (ICDP), сертифікований консультант програми
індивідуальної психологічної допомоги дорослим у стані дистресу «Управління проблемами
+» (ВООЗ, «Лікарі світу»/MdM), тренер ГО « Ла Страда-Україна», консультант з надання
психологічної підтримки в рамках проекту #hlavunadvodou (Чехія).
Тема виступу: «Надання якісної та своєчасної першої психологічної допомоги
постраждалим у кризових ситуаціях».
11. Аліна Віткаускене, студентка старших курсів психології Міжнародного
університету LCC. Сертифікований практик НЛП.
Тема виступу: «Подолання стигми: способи зменшення стигми щодо психічного
здоров’я особистості та звернення за допомогою в умовах війни».
ПРОГРАМА НАУКОВО-ПРАКТИЧНОГО СЕМІНАРУ ТА ВОРКШОПІВ
1. Марина Лівшиць, доктор психологічних наук (Psy.D.) Ньютон, штат Массачусетс,
США, міжнародний консультант з питань домашнього насильства та травм через програми,
що фінансуються Міністерством юстиції США, сертифікований фахівець із
мультикультурної оцінки та лікування від NYU Langone Hospital-Brooklyn (США).
Елізабет Шон Вейнер, магістра з організації та менеджменту Антіохійського
університету в Кіні, штат Нью-Гемпшир (США), бакалавра професійних наук Тель-
Авівського університету, програмний директор Journey to Safety (JTS) програми домашнього
жорстокого поводження Єврейської служби сім’ї та дітей, працювала в Центрі захисту прав
дітей округу Саффолк (CAC).
Тема: «Коли війна приходить в дім: ефективні методи попередження домашнього
насильства та втручання в освітніх умовах».
Анотація. Насильство в сім’ї, включаючи над дітьми, є поширеною проблемою, яка не
знає географічних, політичних чи расових кордонів. За оцінками Всесвітньої організації
охорони здоров’я, поширеність насильства щодо протягом життя коливається від 15% до
71%. За оцінками, 50% дітей потерпають від домашнього насильства. Хоча є докази того, що
рівень насильства в сім’ї є вищим у зонах збройних конфліктів, ніж у тих, хто не постраждав
від конфлікту, бракує системних оглядів на цю проблеми. Боротьба з насильством у сім’ї під
час війни є складною справою, і часто немає прецедентів чи дорожньої карти.
Цей семінар надасть учасникам ефективні, перевірені на практиці методи залучення
шкільної спільноти в цілому до підвищення обізнаності та втручання з учнями, які
постраждали від насильства в сім’ї. Зокрема, учасники семінару дізнаються про методи, та
системні рішення щодо протидії насильством у сім’ї, як організовувати роботу у закладах
освіти для подолання насильства в сім’ї та насильства в дитячому та підлітковому
середовищі. За допомогою ілюстрацій і рольових ігор учасники досліджуватимуть шляхи
застосування американської моделі до української реальності віртуального навчання, а також
до контексту війни – сімей військовослужбовців, сімей переселенців, сімей загиблих.
2. Тетяна Глєбова, Ph.D., ліцензований сімейний терапевт, ліцензований AAMFT,
професор програми сімейної терапії в Alliant Міжнародний університет Сакраменто,
Каліфорнія, США/Каліфорнійська школа професійної психології. Опублікувала понад
30 статей і розділів у книгах, включаючи процес сімейної терапії та навчання, сімейні
стосунки, міжнародну сімейну терапію, контекстну терапію, соціокультурну травму та
клінічну роботу з сім’ями іммігрантів. Тетяна є практикуючим сімейним терапевтом, який
працює з сім'ями іммігрантів.
Тема: «Зміцнення родинного благополуччя як фактор стійкості у воєнній ситуації»
Анотація. Однією з безпосередніх і довготермінових «втрат» війни є руйнівний вплив
на людські зв’язки в сім’ї та поза нею. У той же час справедливі та надійні стосунки, «імунна
система стосунків», є критично важливим фактором захисту та стійкості. Учасникам буде
представлено результати дослідження щодо важливості зміцнення благополуччя стосунків
для зменшення негативних наслідків соціокультурних травм для дітей та їхніх батьків, а
також вигорання серед спеціалістів, які з ними працюють.
3. Марлін Кенні, MA, LICSW, доктор філософії, ліцензований незалежний клінічний
та соціальний працівник, магістра з антропології. Консультант з освітніх програм для
організацій та муніципалітетів в США та за кордоном щодо інформованої допомоги при
травмах, раннього втручання EMDR та найкращих практик реагування на колективні травми
та горе, а також надає прямі послуги в школах, лікарнях та організаціях після критичних
інцидентів. Сертифікований національний тренер з надання першої психологічної допомоги
та управління посттравматичним стресом Національної мережі дитячого травматичного
стресу (США). Вона працювала з Департаментом громадської охорони здоров’я штату
Массачусетс, Бостонським центром стійкості, Федеральним управлінням у надзвичайних
ситуаціях (FEMA/Mass Support) і є членом групи критичних інцидентів Центру травматології
Ріверсайд, програми гуманітарної допомоги EMDR.
Тема: «Травматологічна допомога учням. Перша психологічна допомога: базовий
рівень».
Анотація. Цей семінар забезпечує фундаментальне дослідження основних принципів
підтримки психічного благополуччя здобувачів освіти. Заглиблюючись в основи першої
психологічної допомоги, учасники отримають уявлення про підходи з урахуванням травми,
створення сприятливого середовища для здобувачів освіти, які стикаються з емоційними
проблемами. Сесія наголошує, що перша психологічна допомога та управління
посттравматичним стресом ґрунтуються на підході реагування на травму. Ця комплексна
сесія озброює педагогів і допоміжний персонал важливими інструментами для надання
співчутливої допомоги та сприяння психологічній стійкості в навчальних закладах.
4. Венді Бредлі, MS, ATR-BC, CLAT, директор із нагляду, член правління First Aid of
the Soul, ад’юнкт-професор у коледжі Quinebaug Valley Community. cертифікований
ліцензований арт-терапевт з 25-річним стажем роботи. Працювала в установах охорони
психічного здоров’я, включаючи психіатричні та медичні лікарні, а також шкільні установи.
Займала посаду ад'юнкт-професора протягом 12 років, викладаючи курси психології,
дитячого розвитку та людського спілкування. Зараз Венді має приватну практику в штаті
Коннектикут, де її робота зосереджена на допомозі дітям і батькам, які переживають травму,
горе, а також на наданні підтримки батькам у важкі часи.
Тема: «Креативні підходи до навчання в умовах триваючого конфлікту, дитяча
психологічна травма: турбота та розуміння».
Анотація. Цей семінар пропонує глибоке дослідження роботи з дітьми, які втратили
близьких, пережили травму та з сім’ями, які перебувають у кризових ситуаціях. Сесія,
зосереджена на практичному досвіді, дає уявлення про застосування творчих підходів до
навчання для підтримки цих уразливих груп населення. Крім того, у презентації
розглядаються унікальні проблеми, з якими стикаються опікуни в кризовій ситуації, і
пропонуються стратегії, які допоможуть їм у догляді за дітьми, надаючи цінні поради на
навігацію травми у дітей в контексті триваючого конфлікту.
5. Поуль Валентина, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри
педагогіки та психології Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної
освіти; сертифікований тренер-супервізор, старший консультант за програмою «Управління
проблемами плюс» індивідуальної психологічної допомоги для дорослих у стані дистресу
«Medicos del Mundo». Тренер-супервізор з питань організації інклюзивного освітнього
середовища в закладах освіти, протидії насильства над дітьми. Протягом 20 останніх років
опікується питаннями конструювання моделей вольової поведінки у дітей дошкільного та
молодшого шкільного віку, психолого-педагогічного супроводу та підтримки професійного
розвитку вчителів в умовах збройного конфлікту. Має багаторічний досвід роботи
консультування дітей і дорослих у складних життєвих обставинах.
Останні 4 роки працює над питанням запровадження своєчасного мобільного та
гнучкого реагування на потреби дітей, що впливають на зміну їхнього ставлення та
стимулюють необхідність у визначенні нових цілей та опануванні інтегральної
компетентності – здатності вирішувати різні життєві ситуації, відновлення свого
психоемоційного стану в несприятливих обставинах життя. Представляє досвід психолого-
педагогічної підтримки здобувачів освіти під час воєнних дій у межах інтегрального підходу
шляхом формування універсальних навичок адаптації до несприятливих обставин життя.
Тема: «Інтегральний підхід у підтримці особистості дитини: універсальні навички
адаптації до несприятливих життєвих обставин війни».
Анотація. Сесія присвячена питанню запровадження своєчасного, мобільного та
гнучкого реагування на потреби дітей, які впливають на зміну їх ставлення та стимулюють
потребу у визначенні нових цілей та оволодінні цілісною компетентністю – здатністю
вирішувати різноманітні життєві ситуації, відновлювати свої психоемоційний стан при
несприятливих обставинах. Буде презентовано досвід психолого-педагогічного супроводу
здобувачів освіти під час бойових дій на основі інтегрального підходу шляхом формування
універсальних навичок адаптації до несприятливих життєвих обставин.
6. Ірена Блажевіце Пранскявічюте, засновниця громадської ініціативи Інкубатор
соціальних змін „Domus solis”, доктор філософії з фокусом на дослідженні стійкості
організації та громади до потрясінь. Дослідник у міжнародних дослідницьких інститутах EMES та OECD. Практик соматичної терапії, автор кількох методологій тренінгів у сфері
розвитку психічного здоров’я дітей та дорослих. Фасилітатор великих системних процесів та
організаційний консультант у сфері трансформації та організаційної культури. Вона очолює
міжнародний проект, спрямований на підтримку України у сфері психічного здоров’я:
Trauma Informed Care rehabilitation services – допомога особам, які постраждали від
неспровокованої війни проти України».
Тема: «Шлях до стійкості та посттравматичного зростання».
Анотація. На цьому семінарі буде представлено комплексну методологію
психологічної реабілітації та соціальної реінтеграції людей, які постраждали від війни.
Конкретні практики, представлені на сесії, будуть зосереджені на формуванні стійкості та
посттравматичному зростанні на рівні громади. Учасники познайомляться з концепцією
посттравматичного росту та факторами, що підтримують таке зростання. Вони отримають
практичні рекомендації щодо сприяння та розкриття потенціалу посттравматичного
зростання в групі.
ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ТЕЗ
Зверніть увагу, що обсяг статті становить 3–5 повних сторінок, максимальна кількість
авторів статті – 3 особи.
Матеріали конференції будуть опубліковані онлайн у форматі PDF. Збірнику
конференції буде присвоєно ідентифікатор DOI.
Для основного тексту слід використовувати шрифт Times New Roman 12pt з
міжрядковим інтервалом 1,0. Абзацний відступ має бути 10 мм. Поля та розмір сторінки:
Розмір паперу А4: (210×297)
Внутрішнє поле: 15 мм
Зовнішнє поле: 25 мм
Верхнє поле: 15 мм
Нижнє поле: 20 мм
Структура тез наукової доповіді та параметри форматування основних її
складових:
Індекс УДК: шрифт Times New Roman, звичайний, розмір – 14 пт, вирівнювання тексту
по лівому краю.
Назва тез: для назви тез використовувати шрифт Times New Roman 14pt, жирний, по
центру.
Прізвище та ім’я автора (авторів) використовувати шрифт Times New Roman 12pt, по
центру.
Науковий ступінь, вчене звання, посада, місце роботи, навчання, ORCID ID автора (за
наявності) використовувати шрифт Times New Roman 10pt, за правим краєм.
Усі малюнки мають бути збережені у форматі *.tiff або *.jpg з мінімальною роздільною
здатністю 300 точок на дюйм і надіслані у вкладенні разом із статтею в одному архіві
(допускаються .rar, .zip та .7z). Під кожним рисунком повинна бути назва. Таблиці повинні
мати заголовок, розташований над таблицею. Назви таблиць та рисунків повинні бути
написані шрифтом 12pt по центру.
Коли ви посилаєтеся на рівняння, рисунок, таблицю, розділ або посилання на
літературу в тексті статті, будь ласка, використовуйте наступне вираз: Eq. (1), рівняння (1) і
(2); Рис. 1, Рис. 1 і 2; Таблиця 1, Таблиці 1 і 2; «Розділ», [1], [2] (для літератури).
Правильне оформлення посилань має важливе значення для включення доповідей
конференцій у різні бібліографічні бази даних.
Список посилань складається з урахуванням вимог ДСТУ 8302:2015 «Інформація та
документація. Бібліографічне посилання. Загальні вимоги та правила складання» (код УКНД
01.140.40).
Додаткова інформація
1. Оргкомітет залишає за собою право редагувати та відхиляти тези доповідей, які
виконані не за напрямом роботи конференції, містять плагіат, не відповідають
вищезазначеним вимогам, подані з порушенням встановленого терміну.
2. Отримання оргкомітетом вищезазначених матеріалів підтверджуватиметься протягом
тижня.
3. За достовірність наукового матеріалу, професійного формулювання, фактичних
даних, цитат, власних імен, географічних назв тощо відповідал
Немає коментарів:
Дописати коментар