середа, 4 вересня 2024 р.

Науковці на варті духовно-моральних засади розвитку особистості

Науковці на варті духовно-моральних засад розвитку особистості

На фото: учасники презентації

Колективну монографію «Духовно-моральні засади розвитку особистості: філософсько-психологічні та  педагогічні  виміри» презентували 4 вересня 2024 року. У стінах Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» (УМО) та в зум-форматі зустрілись співавтори, рецензенти цієї праці та всі зацікавлені.

На фото: М. Кириченко (ліворуч) й І. Сіданіч (праворуч)

«Монографія є спільним проєктом провідних учених, науково-педагогічних працівників закладів освіти України, які займаються питанням духовно-морального виховання. У цьому дослідженні висвітлені тенденції, стан і перспективи духовно-морального виховання на християнських засадах у закладах освіти України, окреслені сучасні зміст, форми та методи духовно-морального виховання покоління, що зростає, проаналізовані проблеми та перспективи викладання предметів духовно-морального спрямування в закладах освіти, систематизовані організаційні тенденції підготовки педагогічних і науково-педагогічних кадрів для підвищення їх духовної культури та здоров’я» – зазначила, відкриваючи презентацію, ініціатор і координатор створення монографії, її співавтор, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної роботи Навчально-наукового інституту менеджменту та психології УМО Ірина Сіданіч.

На фото: М. Кириченко (ліворуч) й І. Сіданіч (праворуч)

Вітаючи учасників заходу, науковий редактор монографії, доктор філософії, член-кореспондент Академії наук вищої освіти України, ректор УМО Микола Кириченко окреслив місію очолюваного ним впродовж останніх 10 років університету як закладу, що утверджує християнські цінності в освіті. Ректор високо оцінив співпрацю на цій ниві з професором І. Сіданіч, за ініціативи й активності якої 2015 року в УМО відкрили програму «Християнська педагогіка» та підготували чисельну когорту магістрів-фахівців предметів духовно-морального спрямування.

На фото: М. Жабляк

«Варто домогтися того, щоби християнська педагогіка була запроваджена в заклади дошкільної, загальної середньої, професійної та вищої освіти», – таку думку висловила старший викладач кафедри дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Марія Жабляк.

Своїми міркуваннями поділились із учасниками презентації окремі її співавтори.

На фото: Л. Штанько (ліворуч) й І. Сіданіч (праворуч)

«Освітяни покликані передавати здобувачам освіти не просто знання, а цінності, сенси та власні практики. Саме такий підхід і простежується в працях авторів монографії», – зазначила у своєму виступі кандидат економічних наук, доцент, професор кафедри, ректор Українського гуманітарного інституту Людмила Штанько

На фото: І. Сіданіч (ліворуч) і Г. Кравченко (праворуч)

«Духовно-моральне виховання здобувачів освіти значною мірою залежить від якості формування духовної культури майбутніх педагогів у закладі вищої освіти. Наукові пошуки у цій царині мають передбачати, зокрема, адаптацію до сучасних реалій і використання інноваційних підходів, – зауважила доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної роботи Навчально-наукового інституту менеджменту та психології УМО Ганна Кравченко.

На фото: В. Жуковський 

Як зазначив доктор педагогічних наук, професор Національного університету «Острозька академія» Василь Жуковський, «поява монографії у воєнний час є важливою подією. В ній, серед іншого, міститься історія досягнень у царині духовно-морального виховання. Водночас прикро, що не всі інститути післядипломної педагогічної освіти розмістили на своїх веб-сайтах відповідні методичні рекомендації щодо викладання предметів духовно-морального спрямування».

На фото: О. Кривенко

«Неоприлюднення відповідними державними інституціями даних про наявність інваріантного курсу «Духовність і мораль в житті людини та суспільства» та варіативного «Основи християнської етики» порушує право українців на інформацію й освіту. Ці недоліки варто усунути якнайшвидше», – зауважив аспірант Інституту проблем виховання НАПН України, магістр освітніх, педагогічних наук, магістр права, журналіст, заступник голови з інформаційної політики Громадської організації «Рух за життя та гідність людини» Олександр Кривенко. На його думку, монографія є відповіддю академічних кіл на актуальні запити суспільства. «Нещодавно в бою загинув командир «Добровольчого руху ОУН» Микола Коханівський, який торік звернувся до вчених з проханням від фронтовиків російсько-української війни: надати науково обгрунтовані напрямні духовно-морального розвитку України на християнських засадах. Наша монографія певною мірою слугує виконанню цієї настанови. Заслуговує на підтримку й ідея якнайширшої інтеграції християнських цінностей у теорію і практику освітнього процесу закладів усіх рівнів освіти», – сказав промовець.

На фото: працівники Навчально-наукового інституту
менеджменту та психології УМО

Запрошуємо до перегляду відеозапису презентації Монографії:


Зазначимо також, що Монографія складається із передмови та 4-х розділів
  • Філософські траєкторії становлення духовності і моралі в житті людини та суспільства (розд. 1);
  • Духовно-моральні цінності як предмет освіти та виховання (розд. 2); 
  • Духовно-етичне зростання особистості (розд. 3); 
  • Професійна підготовка фахівців до викладання предметів духовно-морального спрямування (розд. 4).
Авторами Монографії стали науковці: Микола Кириченко; Іван Бех; Алла Богуш; Людмила Бринь; Дмитро Грищук; Василь Жуковський; Ганна Зварич; Ганна Кравченко; Олександр Кривенко; Тетяна Лисоколенко; Дарина Новікова; Олексій Ноздрін; Тетяна Оборіна; Олег Подгаєць; Юрій Решетніков; Олена Рогова; Ірина Сіданіч; Ірина Стешиц; Євген Сурело; Віра Сучок; Людмила Филипович; Людмила Штанько.

Рецензентами Монографії виступили науковці: Петро Саух; Марина Гриньова; Дмитро Шевчук.

Матеріали Монографії стануть у нагоді науковим працівникам, викладачам, здобувачам другого та третього освітніх рівнів, педагогічним, науково-педагогічним і керівним кадрам закладів освіти.

Олександр КРИВЕНКО (текст, фотографії)
Ірина Сіданіч (фотографії)

Автор - заступник голови з інформаційної політики, керівник інформаційного департаменту правління Громадської організації «Рух за життя та гідність людини», член ВГО «Спілка офіцерів України», член ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», член ГО «Християнська академія педагогічних наук України», член Всеукраїнського товариства «Просвіта» імені Тараса Шевченка,  фундатор і координатор духовно-просвітницьких платформ «Християнська педагогіка в Україні та за кордоном Christian pedagogy in Ukraine and Abroad», «Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні», «Християни про справедливу війну», магістр освітніх, педагогічних наук, магістр права, журналіст
Олександр Кривенко,
+380632413681,
krivenkokorr@ukr.net,
https://www.fb.com/OleksandrKryvenkoUA 
https://protectingchristianvalues.blogspot.com/ 
https://christianpedagogyukraineabroad.blogspot.com

Кривенко О. Науковці на варті духовно-моральних засад розвитку особистості // Християнська педагогіка в Україні та за кордоном Christian pedagogy in Ukraine and Abroad. 04.09.2024. URL: https://christianpedagogyukraineabroad.blogspot.com/2024/09/042210.html

Немає коментарів:

Дописати коментар

Школа синергії освіти і духовності: конференція збирає науковців і практиків

Школа синергії освіти і духовності: конференція збирає науковців і практиків https://christianpedagogyukraineabroad.blogspot.com/2024/10/150...